Liedjes van de Finalisten van 2011

Ja, hier is het dan, ik ga alle liedjes grondig onderzoeken, en kijken wat voor kansen ze hebben, want het ligt ook echt heel erg aan die producers die nu allemaal hard bezig zijn met alle liedjes klaar maken…

BELANGRIJK: dit is niet bedoeld om iemand te kwetsen, het is gewoon bedoeld om op een leuke manier te kijken hoe de liedjes van dit jaar zijn.

Joël

Joël’s liedje heet “Ik denk aan jou” en is dus ook een heel lekker romantisch liedjes, met een hele leuke Bruno Mars alike… Joël is een schattige jongen die heel erg sympathisch overkomt, hij heeft dus echt veel mogelijkheid om een meiden veroveraar te worden!

Zijn liedje heeft een hele mooie tekst, en hij zingt ook heel erg mooi, ik hoop dat zijn producer het een rustig liedje houd, en niet te veel moderniseert, want we willen met dit liedje geen Mano style. Ik denk dat als hij een goeie optreden geeft en een leuke muziek heeft best wel kans heeft om hoog te scoren. Internationaal? Tja, dat ligt gewoon aan hemzelf he? Als hij lekker sympathisch doet en lekker alle meiden weet te veroveren zou het wel kunnen werken.

JuNMe

JuNMe is een hele leuke groep met een leuk origineel liedje, met veel leuke effecten kan er een hele mooie show van gemaakt worden, dus ik hoop ook echt op lekker veel leuke tover kunstjes. Magie heeft een melodie die lekker in je hoofd blijft zitten voor een hele tijd, en als de stemmen ook mooi blijven en de muziek leuk is, dan zijn deze ook hele grootte kanshebbers!

Noah

Daar hebben we de twitterqueen, als je haar twitter hebt gezien dan zal je ook wel zien waarom dit liedje zo heet! Duizenden tweets, en elke dag komen er heel veel bij!

Ik denk dat dit liedje met een mooie beat en mooi gezongen kans kan hebben, maar het ligt echt heel erg aan het optreden in de liveshows… De producer is ook belangrijk want het liedje is af en toe een beetje raar, maar het kan heel erg mooi gemaakt worden.  Ik denk dat dit een internationale kanshebber kan zijn als het echt goed word afgewerkt….

Lidewei

Een heel mooi meisje met een hele mooie uitstraling. Het liedje vind ik mooi, maar het heeft een rare volgorde. Een mooie krachtige stem, en als dat goed word gebruikt kunnen er mooie dingen van komen. Maar dat gerijm vind ik maar niet… En het refrein is niet zo heel erg catchy, maar een beetje, een beetje kort. Maar kans heeft ze wel, maar het kan zijn dat zei niet naar de finale gaat, het ligt aan het optreden en aan de producer, maar… ja, ze kan ons ook altijd verrassen!

Polle

Een stoere jongen die er leuk uitziet met een stoere gitaar. Het refrein vind ik geweldig en heel erg catchy, vooral dat van papaarpappa, nouja, dat stuk :) je weet wel wat ik bedoel. Als het mooie stoere muziek word en goed gezongen met een paar stoere jongens ernaast kan het heel wat bereiken.

Rachel

Een meid met een hele mooie krachtige stem. En een heel erg leuk liedje, toen ik de titel zag dacht ik van, huh, ow, dit word weer zo’n stom nummer, maar neeeee, ik was helemaal verrast! Geweldige melodie die heel erg leuk overkomt, en met die pony die ze heeft laten knippen ziet ze er ook nog beter uit! Bedankt stylist! :) Ik denk dat met leuke muziek ze een flinke kanshebber is!

Sera

Toen ik dat langzame liedje van Sera hoorde, dacht ik, oh nee, dat word hetzelfde als met haar zus, een geweldig nummer maar te sloom om te scoren, maar ze had gelukkig ook een snel vlot nummer, en met dat nummer is ze door. Met Never Give Up, heeft ze een heel mooi melodietje gemaakt, maar die wel een beetje typisch overkomt, en dat is wel jammer, want dat engelse zinnetje van never give up never give in is wel vaker in liedjes gebruikt en kan heel cliché overkomen, dat vind ik wel een beetje jammer. Maar als het mooi word gemaakt is ze een kanshebber, maar niet heel erg potentiële kanshebber.

Yassir

Rap en rap en rap, echt mijn favoriet, mij niet heus, persoonlijk haat ik rap, maar toch ben ik maar eventjes beter gaan luisteren. Ik wacht de hele tijd van wanneer gaat ie nou zingen? Soms is het van, wat zei hij nou? En ja, nadat ik het hele voorronde filmpje heb gezien blijkt hij dus niet te zingen, echt jammer, ik hoop dat de producers hem laten zingen, want dat zou het wel beter maken, maar ik denk dat alle jongens die van rappen houden op hem zullen stemmen. Ik niet, maar ik vraag me af: wat als hij naar internationaal gaat? zullen die andere landen van rap houden? Omdat ik nog nooit een echte rapper op het Junior Songfestival internationaal heb gezien.

Conclusie

Nou, dat was het een beetje, ik denk dat alle liedjes heel goed zijn, sommige beter dan andere, maar allemaal zijn ze leuk, maar die liveshows zullen het allemaal bepalen: dansen ze te weinig, te veel, zijn ze buiten adem, doen ze het goed, hebben ze genoeg zelfvertrouwen…? Ja, daarom zullen ze dus ook na de zomer de hele tijd bij Lucia Marthas oefenen, en kijken, wie zal mij verrassen? en wie zal mij teleurstellen? Ik hoop erop dat ze me allemaal verrassen!!

Oja, heb jij een andere mening of ben je het met mij eens? Laat gerust een berichtje achter!! 

Foto’s komen van http://www.juniorsongfestival.avro.nl
Over amysmile

Just a girl who loves editing, video, audio, photo...
Dit bericht werd geplaatst in Junior Songfestival 2011 en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Liedjes van de Finalisten van 2011

  1. lisa zegt:

    Ik vind het een hele leuke site,
    Rachel ik hoop dat Nederland gaat winnen , ik ga SWS stemmen

    polle je bent echt K..P

    xxxxLisaaaa

  2. anasthasia ijsselstein zegt:

    leuk dat femke heeft gewonnen want ze had een leuk nummer

Geef een reactie

